MINI-MASTERCLASSES

Wij hebben vier mini-masterclasses ontwikkeld. Deze mini-masterclasses duren tussen de 45 minuten en anderhalf uur. Je kunt ze bijvoorbeeld inzetten als keynote voor een congres, tijdens een bureau- of bedrijfsdag of als lunchlezing ter inspiratie van bijvoorbeeld collega’s of klanten. De mini-masterclasses spitsen wij graag toe op het kennis- en ervaringsniveau van de deelnemers. Liever een samengesteld in-company traject? Geen probleem. Wij helpen je graag verder.

Stel je eigen programma samen!

Onze mini-masterclasses

1) De (on)zin van Purpose

Doelgroep: iedereen die interesse heeft in Purpose.

Doel:
Bewustwording van wat prupose écht is.

Content:

  1. Wat is purpose?
  2. Wat zijn de implicaties van échte purpose?
  3. Voorbeelden van échte purpose uit de praktijk.

Duur: 45 minuten

2) Introductie Purpose Business

Doelgroep: ondernemers en managers/directeuren (eindbeslissers) die purpose nog niet centraal hebben gesteld in hun bedrijfsvoering en op zoek zijn naar inzichten hoe dit te doen. Oprichters van start-ups die sociaal willen gaan ondernemen.

Doel:
1) Bewustwording van de noodzaak en mogelijkheden van purpose en sociale impact in de commerciële bedrijfsvoering.
2) Inspireren om social value/impact creatie op te nemen in de bedrijfsvoering.

Content:

  1. Wat is Purpose?

  2. Wat is Social Value/Impact?

  3. Waarom Social Value/Impact?

  4. Welke social value/impact creatiemogelijkheden zijn er?

  5. Hoe meet je Social Value/Impact?

Duur: 90 minuten

3) Social value / impact creëren

Doelgroep: werknemers (geen eindbeslissers) van ondernemingen en start-ups die een aardig beeld hebben van wat Social Value/Impact is, besloten hebben purpose te integreren in hun bedrijfsvoering (daar misschien al wat stappen in gezet hebben), maar nog niet goed weten hoe / welke mogelijkheden er nog meer zijn.

Doel:

1) Inzicht verschaffen in de mogelijkheden voor social value/impact creatie, toegepast op de eigen onderneming.
2) Horizon t.a.v. social value/impact verbreden.

Content:

  1. Waarom wil JIJ social value/impact creëren

  2. Hoe meet je Social Value/Impact?

  3. Hoe formuleer je een passende purpose missie en ambitie?

  4. Hoe creëer je social value/impact?

Duur: 90 minuten

4) Implementatie van Purpose

Doelgroep: ondernemers, managers/directeuren en oprichters van start-ups die een purpose ambitie, missie en visie hebben, maar nog niet scherp hebben hoe ze die kunnen operationaliseren. En ondernemers, managers/directeuren en oprichters van start-ups die hun purpose ambitie, missie en visie hebben geïmplementeerd, maar niet de impact realiseren die ze voor ogen hadden, of willen weten of er nog andere opties zijn.

Doel:

Inzicht verschaffen in hoe de onderneming purpose kan integreren in de bedrijfsvoering.

Content:

  1. Purpose Business Model

  2. Social Entrepreneurship Modellen

  3. Hoe (her)positioneer ik mijn onderneming op geloofwaardige wijze?

  4. Hoe meet je social value/impact?

Duur: 90 minuten

Aan de slag?

Configureer zelf de mogelijkheden en bekijk onze prijzen.
Bovenkant